Het besluit is genomen, billboard reclame gaat onderdeel zijn van je campagne. Uiteraard wil je zoveel mogelijk uit je campagne halen.
Billboard reclame valt op
Of je nu door een stad loopt, op een luchthaven staat te wachten op je bagage of in de auto op weg bent naar werk, billboards zijn overal en vallen op. Je kunt niet om deze levensgrote reclame doeken heen. Omdat het ene billboard het andere niet is hebben wij met onze jarenlange ervaring wat tips voor je op papier gezet zodat niemand je billboard kan missen.
Billboards zijn enorm en vallen daarom uit zichzelf al op maar er zijn natuurlijk mogelijkheden om billboards nog extra op te laten vallen.
Lettertype van billboards
Het klinkt misschien logisch maar nog te vaak zien wij billboards met daarop tekst die niet goed te lezen is. Dit is ontzettend zonde omdat je op deze manier je boodschap niet kunt overbrengen. Gebruik daarom altijd een lettertype dat makkelijk te lezen is en zorg voor contrast tussen de kleur van het lettertype en de achtergrondkleur. Zo kunnen ook voorbijgangers die je billboard slechts enkele seconden zien de boodschap tot zich nemen.
Billboard afbeeldingen zijn key
Een afbeeldingen kan je billboard maken of kraken, het cliché ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’ is niet voor niets een cliché. Net als met het lettertype geldt ook hier dat de afbeelding van een afstand en binnen een paar seconden goed te zien moet zijn.
Communiceer slechts één reclame boodschap
Wij begrijpen dat je ontzettend veel te vertellen hebt over je product en dat het soms moeilijk kan zijn om focus aan te brengen. Toch is dit nodig, op het naar volgende cliché: more is less. Wees duidelijk en zorg er voor dat je potentiële klant onthoudt wat hij moet onthouden.
Wees bewust van de billboard locatie
Wees je bewust van de locatie en doelgroep. Staat je billboard in een bepaalde stad of dorp, speel daarmee. Geef lezers het gevoel dat de billboard hen specifiek aanspreekt, doe je dit dan is de kans een stuk groter dat zij zich de billboard later bewust of onbewust kunnen herinneren. En dat is natuurlijk wat je wil, alleen zo kun jij het gedrag van je (potentiële) klanten beïnvloeden en daarmee een effectieve billboard campagne draaien.